سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 1318843

  بازدید امروز : 24

  بازدید دیروز : 84

iranonco

 
روز ستمدیده بر ستمکار سخت‏تر است ، از روز ستمکار بر ستم کشیده . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: عمو فرید ::: پنج شنبه 91/2/28::: ساعت 1:9 عصر

جا دارد پیروزی ارزشمند شهرهای تهران ، کرج و اهواز را در بدست آوردن رتبه های اول آلودگی هوای جهان تبریک عرض کنم و برای همه کسانی که از هوای صمیمی و غنی از عناصر جدول مندلیف خصوصاً سرب این شهرها استنشاق می نمایند ، آرزوی تندرستی نمایم.

به این مطلب اضافه کنید غبار چند روز اخیر را تا بعد به مانند بنده ، یک علامت سوال در بالای سرتان سبز شود که :

چرا هیچ کس نگران ما و کودکانمان نیست؟

نه سازمانهای بین المللی و نه وطنی هیچ اقدامی نمی کنند. ابتدا به شک و تردید افتادم ، با خودم گفتم شاید اصلا قضیه آنقدرها هم بزرگ و فاجعه آمیز نباشد و بیشتر یک جنجال ژورنالیستی باشد.

خواستم به کمک آمار و ارقام آن لاین  اداره هواشناسی و غیره دنبال سند و مدرک بگردم ... نا خودآگاه از پنجره بیرون را دیدم...

عذر میخوام ! خودمو دارم گول میزنم.... سند روبرومه .... همین لبه پنجره رو که یه دست بکشم .... همه چیز با نهایت تیرگی .... روشن میشه....

امسال بارندگی های بهاری تهران خوب بود....تقریباً هر  هفته حداقل یک نوبت بارش باران داشتیم .... اما این وضعیت هیچ تاثیری بر آلودگیها نداشت....!!!!!

آسم ، آلرژی ، تنگی نفس ، برونشیت ، سوزش چشم  و عارضه دیررس آلودگی ها ..... سرطان

اینها ارمغان زندگی در شهریست که قرار بود وزارتخانه های مختلف با خارج شدن از آن ... موج و فشار مهاجرت را از آن بگیرند.

هر روز در ترافیک خیابانهای این شهر شاهد اگزوز وسایل حمل و نقل عمومی که بیشتر از سایرین دود تولید می کنند هستیم...

یادش به خیر روزگاری ... هر نفسی که فرو می رفت ممد حیات بود و  چون بر می آمد مفرح ذات....

دوستان عزیز .... بی تعارف ...

"با این گرانی ها و کاهش کیفیت مواد غذایی و آلودگی هوا و آب و نور خورشید خشن  و استرس های روحی ناشی از ترافیک و روغنهای بی کیفیت و شیر بی بو و ماست بی مزه و سبزی مشروب شده با فاضلاب مملو از فلزات سنگین و  استفاده بی رویه از کودهای نیتراته و سیگار و کالباس و سوسیس و چیپس و پفک و جوش شیرین ....

داریم میمیریم ... اما چون به تدریجه ... حالیمون نیست.... حالا خودمون به جهنم ..... بچه ها مونو داریم میکشیم...."

چیکار کنیم ... چیکار کنیم...

توی مطب و کلینیک و بیمارستان و خیابون ... وقتی با شما در مورد خطراتی که سلامتی تان را تهدید میکند حرف میزنم ... در نهایت به هم نگاه میکنیم ....

چیکار کنیم..... چیکار کنیم....

چرا کسی به فکر ما نیست.... چرا کسی به فکر بچه های معصوم نیست....

مطالب مرتبط:

http://vista.ir/news/3619269

 

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو


 
نویسنده: عمو فرید ::: سه شنبه 90/12/9::: ساعت 4:33 عصر

سرطان در محیط اسیدی نشو و نما میکند ، و در محیط های بازی توانمندی خود را از دست می دهد. با بازی کردن محیط داخلی بدنتان ، خود را در مقابل سرطان محافظت کنید.

در گذشته های دور انسانها بیشتر از گیاهان برای تغذیه خود استفاده می کردند. به مانند الان نبود که گوشت قرمز به وفور در دسترس باشد. برای شکار یک گوزن گاهی روزها تلاش میشد. وقتی هم که موفق میشدند باید بین جمعیت قبیله تقسیم می شد.

ریشه ، ساقه ، و برگ گیاهان بومی محل زیستشان بزرگترین منبع غذای محسوب میشد. گیاهان محیط داخلی بدن را به باز نزدیک می کردند و  این توان بدن را جهت جلوگیری از بروز سرطان حفظ میکرد.

هر انسان به طور متوسط در طول عمر خود از 6 تا 10 بار دچار سرطان می شود . برای اینکه تعداد سلولهای سرطانی به حدی برسد که بتوان به آن سرطان گفت باید دست کم یک بیلیون سلول در توده وجود داشته باشد.

پس بشتابید ، تا تعداد سلولهای سرطانی به این مقدار انفجاری نرسیده ، با مصرف گیاهان بیشتر در رژیم غذائیتان به مقابله با سرطان بپردازید.

از قند و شکر دوری کنید. گوشت قرمز را کم مصرف کنید. الکل ننوشید. چربی های سالم مصرف کنید.

 

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو

 


 
نویسنده: عمو فرید ::: چهارشنبه 90/11/26::: ساعت 11:38 صبح

این دستور کلی قرآن بر دقت و تفحص و تحقیق در غذا ، مورد اتفاق همه اندیشمندان و صاحبان خرد است. بله... انسان باید به غذایش دقت کند. اما نباید در این زمینه افراط و تفریط کرد. هر گونه باور بدون تحقیق را با دیده شک بنگرید.

در محفل های دوستانه تخصصی همیشه بر نکته تاکید داشته ام که سلامت جسم و روح انسان ، متاثر از همه آنچیزی است که در این کیهان بزرگ اتفاق می افتد.

بیائید یک آدم فرضی را در نظر بگیریم. اسمش را چه بگذاریم ؟! مثلا " آقای عزیز"

آقای عزیز صبح علی الطلوع یک بگو مگوی ساده با همسایه بر سر محل گذاشتن زباله داشته ، خوب هورمونهای دفاعی بدنش ممکن است به دلیل عدم کنترل عصبانیت ، تا حد خطرناکی بالا برود.

 حال تصور کنید همین آدم اگر رژیم غذائیش هم ناسالم باشد. ورزش هم نکند. سیگار هم بکشد. سنش هم بالای 50 سال باشد و بدن نتواند به خوبی تعادل درونی اش را بازیابی کند. هوای شهر هم آلوده باشد. بین راه منزل تا محل کار به قسط عقب افتاده وام بانکی اش هم فکر کند. وقتی هم به سر کار رسید مطلع شود که اداره قصد تعدیل نیروی انسانی دارد و در معرض اخراج قرار دارد. سر ظهر هم ناهار قیمه بادمجان چرب با برنج درجه سه هم توسط پیمانکار بخش خصوصی سالن غذا خوری سرو شود و عصر هم دو تا چای تخمیری بدرد نخور هم با قند حبه ، بزند توی رگ ! بعد از ظهر هم برود مسافر کشی تا بوق سگ هم دنده عوض کند....

خوب چه انتظاری دارید؟ انتظار دارید معجزه بشود و شب وقتی رسید منزل ، بدنی سالم و در عین سلامت داشته باشد؟

یک انفجار اتمی مهیب در فاصله 10 هزار سال نوری ، که در آن ستاره ای منفجر شده است ، سیلی از پرتوهای مخرب و پر انرژی را به اطرافش ساطع میکند. از بخت بد این آقای عزیز ما یکی از پرتوهای گاما ، پس از طی سفری طولانی (10 هزار سال) می اید ، خوب لایه ازون هم که حسابی نازک شده (با اسپری ها و آلودگیها) صاف می آید و می خورد به DNA یکی از سولهای کبدی آقای عزیز !!!!

آدم به این بدشانسی تا به حال دیدین؟ خوب چی اتفاقی می افتد ؟ DNA سلول کبدی تغییر کرده ، متاسفانه طوری هم تغییر کرده که سرطانی شده ، یعنی شروع کرده به تکثیر بی رویه ، قربونش برم آقای عزیز هم که اصلا نه اهل چک آپه ، نه اهل رعایت اصول بهداشتی تغذیه و روان ....  خب سیستم دفاعیش هم که به دلیل تغذیه بد و عادات غلط ضعیفه... این یعنی چی؟

یعنی آقای تومور ، خوش اومدی ، بهترین بدن رو واسه رشد انتخاب کردی ، قدمت روی چشم.

اینه.... میخواستم بگم... هیچ انسانی تنها به دلیل عدم رعایت یک فاکتور سلامتیش به خطر نمی افته. مجموعه ای از عوامل ، دست به دست هم میدن ، تا فردی دچار یک چنین بیماری جدی بشه.

میدونم .... حسابی فکرتونو خراب کردم.

اما هدفم این نبود که ته دلتونو خالی کنم .... بذارین یه راهکار بگم.

یه دفتر چه بردارین ... اسمشو بذارین دفترچه سلامت...

به همه امور خود با دقت نظاره کنید... و در دفترچه یادداشت کنید.... طرف راست دفترچه را برای ثبت عادات درست و طرف چپ را به عادات نادرست اختصاص بدین.

همه را بنویسید. روش های تصحیح را به کمک کارشناسان فرا بگیرید. عادات نادرست را رها کنید.

رژیم پر چربی ، سیگار ، عدم تحرک ، عدم تجانس نوع غذا با فصل و جغرافیا ، الکل ، حسادت ، تنفر ، کینه ، عصبانیت ، خشم ، آلودگی هوا ، لباس نا مناسب و ...

کاری که من میتونم براتون انجام بدم اینه که یه دفترچه سلامت براتون طراحی کنم. به امید خدا اینکارو میکنم و تحت PDF میذارم تا ازش پرینت بگیرین و استفاده کنین.

توصیه میکنم به اخبار افراط و تفریطی سایتهای سلامت با دید دقیق توجه کنید و به راحتی هر چیزی را نپذیرید و حتما با یک کارشناس در این زمینه مشورت نمائید.

 

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو


 
نویسنده: عمو فرید ::: سه شنبه 90/9/8::: ساعت 1:11 عصر

در نتیجه فعالیتهای سوخت و ساز در بدن بنیانهای آزاد و واکنش دهنده ای به نام رادیکالهای آزاد تولید    می شود ، از جمله OOH ، OH . رادیکالهای آزاد به بخش های مختلف بدن آسیب وارد می کنند.

 دانشمندان دریافته اند رابطه اثر دراز مدت این رادیکالهای آزاد در بروز بسیاری از بیماریها مانند بیماری های قلبی - عروقی ، سرطان ، پارکینسون ، آلزایمر ، آب مروارید یک رابطه معنا دار و جدی است.

 البته به طور طبیعی در هر سلول اندامکی به نام پراکسیزوم جهت خنثی کردن رادیکالها وجود دارد. اما این اندامک قادر نیست همه این مولکولهای مضر را خنثی نماید ، و باید به کمک تغذیه مناسب ، نیروی کمکی برایش اعزام شود.

نیروی کمکی برای  خنثی سازی رادیکالهای آزاد، آنتی اکسیدانها  هستند. آنتی اکسیدانها با خاصیت احیاء کنندگی موجب غیر فعال شدن رادیکالهای آزاد می شوند.

 در واقع آنتی اکسیدانها جارو برقی های طبیعی هستند که ، در برخورد با رادیکالهای آزاد به روش خنثی سازی ، پاکسازی بدن را انجام می دهند .واژه آنتی اکسیدان ، نامی است که به یک خانواده بزرگ از مولکولهای تعلق می گیرد ، و دارای زیر شاخه های متعددی است.

یکی از  شاخه های آنتی اکسیدان ترکیبات پلی فنلی هستند ، که به مقدار فراوان در گیاهان یافت     می شوند. دانشمندان دریافتند ابتلا به بیماریهای عروق کرونر و سرطان با میزان مصرف غذاهای غنی از پلی فنل رابطه معکوس دارد.

حتی برخی زیر گروه های پلی فنل دارای خاصیت کشندگی بر روی سلولهای سرطانی دارند. حتماً اکنون کنجکاوید که چه سبزیجاتی غنی از  ترکیبات پلی فنلی هستند؟

عجله نکنید ، شما باید از پلی فنلی استفاده کنید که با اقلیم و آب و هوای محل زندگیتان سازگار باشد.

بنا به طب سنتی ایرانی ، شما باید از منابع غذایی مطابق با طبع خود استفاده کنید. اگر از طبع خود اطلاع ندارید به سایت زیر مراجعه کنید و با خودآزمایی که در سایت گذاشته شده است ، طبع خود را شناسایی کنید و سپس با توجه به طبع ، از منابع پلی فنلی که در ادامه مقاله آورده شده است استفاده نمائید.

 خود آزمایی طبع

  و اما منابع غنی از پلی فنل عبارتند از:

چای سبز ، سیب ، پیاز ، خانواده نعناع ها ، رزماری

 مصرف این دسته از گیاهان خصوصاً بعد از مصرف چربی های حیوانی  با حذف اکسیداسیون چربی ها به  کمک ترکیبات پلی فنلی به بدن در پاکسازی رادیکالهای آزاد  کمک می کند . در واقع اکسیداسیون چربی ها ، یکی از راههای تشکیل رادیکالهای آزاد در بدن انسان محسوب میشود.

در سفره ایرانی غذاهای حاوی چربی حیوانی عبارتند از : کباب کوبیده ، آبگوشت ، کباب برگ ، کتلت ، کالباس و سوسیس .

ملاحظه میکنید در الگوی غذای ایرانی چه ظرافتی نهفته است ؟ از قدیم در سفره ایرانی همراه غذاهایی که نام بردم نعناع و ریحان هم سرو می شود که می تواند در خنثی سازی اثرات مضر چربی بر بدن نقش موثری داشته باشد.

اگر در طبع شما  گرمی غالب است  می توانید سبزی مذکور را به همراه ماست  یا دوغ مصرف کنید تا تعادل طبعتان را بر هم نزند ، و اگر طبعتان سرد است ، به همان صورت خام یا دمنوش بعد از غذا میل بفرمائید چون نعناع طبع سرد و خشک دارد.

بدین ترتیب هم می توانید بدنتان را از شر رادیکالهای آزاد خلاص کنید و  هم با حذف اکسیداسیون چربی ها ، و سوء هاضمه لذت بیشتری از غذایتان ببرید.

 

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو


 
نویسنده: عمو فرید ::: یکشنبه 90/4/12::: ساعت 12:43 عصر

صبح داشتم به این فکر میکردم که ما انسانها چگونه بر برخی مشکلاتمان که تصور می کنیم لاینحل است غلبه می کنیم ؟ ما راه زندگیمان را چند در صد با عقاید ، افکار و تجارب خودمان انتخاب می کنیم .

آیا ما همان قدرکه در شناخت دیگران و محیط اطرفمان وقت میگذاریم ، بر شناخت خودمان تفک میکنیم؟

وقتی تنها هستیم ، گفتگوی درونیمان پیرامون چه چیزی است؟

مخاطبان وبلاگم اکثراً کسانی هستند که خود یا یکی از عزیزانشان دچار سرطان هستند و طی جستجو با وبلاگم آشنا می شوند... مدتهاست چیزی مرا وسوسه می کند که بعد از این همه سال کار با این گروه از آدمها ، آنچه را که خود از سرطان و درمانهایش می شناسم را با شما در میان بگذارم.

احساس می کنم ، اکنون وقت آن رسیده است که حقایق دیگری را از این واقعیت قرن با شما باز گو کنم.

آیا مرا همراهی می کنید؟ تا به حال گله ای نداشته ام که چرا مخاطبانم بعد از خواندن مطالب ، نظری در مورد وبلاگ نمی دهند . چون معتقدم من همه این نوشته ها را برای دل خودم می نگارم و قلبا از اینکه میتوانم در سطح وسیع تری به دیگران کمک کنم احساس رضایت میکنم.

اما این بار از شما میخواهم مرا همراهی کنید .... آنچه که بعد از این با هر کدام از شما شاید جداگانه درمیان خواهم گذاشت ، تنها اختصاص به خودتان دارد ... و برای دیگری مفید نخواهد بود....

با خودتان خلوت کنید... کمی تامل کنید و خیلی صادقانه آنچه را که در خلوتتان ذهنتان را اشغال میکند را برایم بنویسید... یا خصوصی بنویسید یا ایمیل کنید.... میخواهم وجه دیگری از حقایق مرتبط با سرطان را با شما در میان بگذارم.... منتظرم

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو


 
نویسنده: عمو فرید ::: یکشنبه 89/12/8::: ساعت 11:27 صبح

چقدر این قدیمی ها کارشون درست بود ! ساعت 9 میخوابیدن ساعت 5 صبح بیدار میشدن ، بر حسب دین و اعتقادی که داشتن ، راز و نیازی با خداوند میکردند و بعد بساط یک صبحانه سبک را آماده میکردن . خیلی جاها در مورد منوی صبحانه مطلب نوشته شده ، اینو بخورید ، اونو نخورید! من چندان به این حرفا اعتقاد ندارم ، میگم چرا . اما سه اصل کلی رو رعایت کنید:

اول اینکه  سالم بخورید. شما با توجه به منطقه جغرافیایی که زندگی میکنید و فرهنگ و عادات خانوادگی می توانید برخی چیزها را انتخاب کنید که سالم باشند.

صبحانه را به دو قسمت تقسیم کنید صبح زود صبحانه کاملی میل کنید و مجدد ساعت 9 تا 10 میوه ای مصرف کنید .

جاهایی دیدم میگن یک لیوان شیر ! ببخشید مسخره ترین چیزی که ممکنه بهتون بگم اینه که بخوام غذای خاصی رو بهتون برای صبحانه پیشنهاد بدم! برخی ها وقتی شیر  میخورن دچار خواب آلودگی میشن ، خودتون کریستف کلمب بدن خودتان باشید چطوری؟

بهتون میگم ؛ عادات غذایی بد رو کنار بذارین ، غذاهای سالم مختلف را در فصول مختلف امتحان کنید ، و سپس به ندای بدنتان گوش فرا دهید، اینطوری میتونید به راحتی آنچه را که با بدنتان سازگار است را پیدا کنید. در همه امور اینطوریه جسم و روحتان به چیزهای خوب پاسخ مثبت میدهد. جسم و روح خیلی زود آنها را شناسایی خواهند کرد به شرطی که عادات و رفتارهای مسوم را از خود دور کرده باشید.

عرض کردم ؛ بهتون نمیتونم بگم چی بخورید اما میتونم بهتون بگم چی نخورید!

قرار نیست هر چیزی که مجوز وزارت بهداشت رو داشت برای بدن هم سالم باشه! بله ! چرا؟

واسه اینکه همه دولتها برای اینکه جمعیت کشور را در جاهای مختلف با پراکندگی متفاوت سیر کنن مجبورن از برخی فاکتورها بگذرن ، بذارین رازی رو بهتون بگم ؛ برای کسی اهمیت نداره شما غذای سالمی میخورین یا نه ، واسه دولتها مهم اینکه شما سیر بشین. همین !

منطقی هم هست ! چطور؟ نمیشه که همه مردم کشور برای تامین قند بدنشون از خرما و چغندر استفاده کنن ؟ مگه ظرفیت سردخونه های یک کشور چقدره ؟! اما میشه قند درست کرد به صورت کله ای ! و انبار کرد و هر جا که نیاز داشت فرستاد!  دیگه از روغن و گوشت و تخم مرغ نمیگم خودتون بخونید تا آخرشو.....

البته نمیشه در زندگی شهر نشینی زیاد هم وسواس به خرج داد .... اما میشه حداقل کمی ورود مواد نا سالم رو کنترل کرد.

بدون تعارف .... همه آب میوه هایی که از سوپر سر کوچه میخرید با هر اسم و ویژگی .... مضخرفه .... آزمایش کنید!

امشب که دارید میرید خونه یک کیلو پرتقال بخرید ، سر کوچه از سوپری یه آب پرتقال هم بخرید ... صبح فردا یه قلپاز آب پرتقال پاستوریزه سوپری بخورید ، یه پرک هم از پرتقال تازه....ببینید مزه ش چقدر فرق میکنه..... عزیزای من ! این یادتون باشه ویتامین سی به هیچ عنوان قابل انبار کردن نیست....

میخوام اینو بگم .... مانند یک محقق به قضایا نگاه کنید .... به نظرتون سلامتی شما ارزش اینو نداره که دانشمند حفظش باشید؟

نکته سومی که میتونم با قطعیت بگم هم اینه:

منطقی بخورید ..... لقمان به پسرش توصیه ای کرده که حتماً شما هم شنیدین:

تاقبل از گرسنگی بر سر سفره حاضر نشو و قبل از اینکه سیر بشی از سفره بر خیز .

یک دنیا نکته پزشکی تو این حرف هست.

وقتی غذا می خوریم ، دستگاه گوارش شروع میکنه به ترشح موادی که بهشون آنزیم گفته میشه ، آنزیم ها از زمانی که گرسنه میشیم شروع به ترشح میکنن ، وقتی در دستگاه گوارش غذایی وجود نداره ، آنزیم مجدد جذب بدن میشه و در خون به جریان در میاد .... آنزیمی که به این طریق جذب بدن میشه مانند یک جارو برقی پیشرفته سموم ، پروتئینهای مضر و قندهای نا سالم رو در داخل بدن خنثی میکنه.... بنابریان وقتی گرسنه هستید اگر نیم ساعت تامل بفرمائید به بدن فرصت خواهید داد تا سم زدایی را انجام دهد ، البته گرسنگی طولانی تر برای معده مضر است و باید غذا مصرف شود.... حالا چه مقدار ؟ اگر غذا را آرم و شمرده مصرف کنید که خیلی خوب است برای اینکه بدن در این فاصله پیغامهایی از دستگاه گوارش دریافت میکند که میگوید: من سیر شدم ..... بنابراین به صورت خودکار سیر شده اید و دست از غذا خواهید کشید.

اما اگر با سرعت متوسط غذا میخورید ....قبل ازاینکه کاملاً احساس سیری کنید دست از غذا بکشید....چون در سرعت متوسط قبل اینکه پیغام سیری صادر شود شما حجم زیادی غذا خورده اید .... سریع رو هم که اصلاً حرفش را نزنید..... هر چی سریعتر بخورید به همان سرعت به مرگ نزدکتر میشوید ... به همین سادگی.

بدین ترتیب آنزیمها کفاف حجم خورده شده را برای هضم خواهند داشت.... به همین سادگی بعد از مدتی هم احساس بهتری دارید هم به تناسب دلخواهتان خواهید رسید.

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو

 


 
نویسنده: عمو فرید ::: یکشنبه 89/12/8::: ساعت 9:55 صبح

قبل از اختراع لامپ توسط توماس عزیز ، مردم شبها از نور کمتری بهره مند بودند .شمعی بود یا فانوسی که فقط بخش محدودی از خانه راروشن میکرد. این مسئله بسیار هوشمندانه بر روی بدن ما تاثیر مثبت داشت. وقتی نور روز با غروب به پایان میرسید ، نور کمتری به چشمها می رسید ، در نتیجه شدت پیامهای ارسالی از چشم به مغز کاهش پیدا میکرد. مغز هم با ترشح هورمونهای خاصی ، فرد را آماده خواب می نمود .

دمای بدن را کاهش میداد ، دستور بازسازی عضلات و عروق را صادر میکرد و در نهایت فرد به خواب میرفت. مطالعات نشان داده که کمبود خواب بزرگترین عامل استرس زای آسیب زننده به بدن محسوب میشود. همه ما دوره ای از زندگی کم خوابی شدید را تجربه کرده ایم . کم خوابی قدرت حافظه را کاهش می دهد  ، فرد را تحریک پذیر و عصبی میکند ، از نظر اجتماعی حس منفی اندیشی ایجاد مینماید ، قدرت تصمیم گیری در امور سریع را کاهش میدهد و سیستم ایمنی انسان را تضعیف میکند.

ضعیف شدن سیستم ایمنی فرصت باز سازی و دفاع بدن را در مقابل عوامل آسیب زننده کاهش میدهد.

این روزها آفتهایی مثل لامپهای پرنور ، تلویزیون و کامپیوتر بدن انسان را به خواب کمتر عادت داده اند . ما دیگر متوجه کمبود خواب خود نمی شویم ، اکثر مواقع کمتر از 6 ساعت میخوابیم ، بدن تا فرصت پیدا کند ، خودش را بازسازی کند بیدار میشویم و به آغوش محیط پر استرس شهر باز میگردیم. اگر فامیل مسنی در روستا داشته باشید ، و  چند روزی میهمانش شوید ، متعجب خواهید شد ، ساعت 9 شب می خوابند و با وجود کهولت سن ، بدنی به مراتب قوی تر از من و شما در مقابل بیماری دارند.

نمیخوام در مورد این مقدار خواب روده درازی کنم. فقط میخواستم این عادت خوب از دست رفته را گوشزد کنم. خودتان می توانید اگر علاقه داشتید یک جستجویی در اینترنت انجام بدهید . هرچند دانستن چندان کمکتان نمیکند باید در زندگی بکار ببرید.

شبها الکی خونه رو پر نور نکنید ، پای تلویزیون بهت زده ننشینید. کافئین را از ساعت 8 شب مصرف نکنید. طوری تنظیم کنید که 8 ساعت بخوابید.... این تنها راه کاهش این عامل استرس زا است.

 

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو

 


 
نویسنده: عمو فرید ::: یکشنبه 89/6/7::: ساعت 8:41 عصر

در ماه مبارک رمضان حیفم اومد براتون از یک خاصیت جالب روزه در کاهش خطر سرطان صحبت نکنم.

قصد تبیلغ دینی ندارم چون استفاده از روزه برای درمان بیماریها قدمتی به اندازه حضور انسان بر روی زمین دارد. زمانی که بشر هنوز اولین آئین های مذهبی را از روی ستارگان می سنجید.

این روزها نوشتن از روزه و خواص پزشکی روزه داری بسیار متداول شده است و با یک سرچ ساده میتوانید به مقالات زیادی در این حوزه دست پیدا کنید. بنابراین تبلیغ دینی روزه و اینکه چقدر اسلام در این زمینه تاکید داره رو میذارم به صاحبان تخصص این حوزه.

مطلبی که من میخوام بگم برای همه شماها آشناست. حساب دو دو تا چهار تاست.

ادامه مطلب...

 
نویسنده: عمو فرید ::: جمعه 89/2/31::: ساعت 10:45 عصر

مطالعات زیادی در زمینه آنتی اکسیدانها در دنیا انجام شده است که نشان میدهد این مولکولها در از بین بردن عوامل سرطانزایی که در روند زندگی ممکن است وارد بدن شوند نقش دارند.

مواد سرطانزا در زندگی امروزه ما انسانها به وفور وجود دارند , اجتناب از همه آنها تقریباً غیر ممکن است.

در این مقاله من قصد دارم ابتدا برخی از این عوامل سرطانزا را معرفی کنم و در ادامه در مورد نقش آنتی اکسیدانها بگویم.

اول در نمای کلی ببینم چه اتفاقی میافتد که ما به یک ماده سرطانزا میگوئیم.

هر عاملی که بتواند نقشه ژنتیکی هسته سلولهای ما را به هم بزند , طوریکه سلول بدون کنترل شروع به رشد و تکثیر نماید یک ماده سرطانزاست.

اکثر مواد سرطانزای محیط زندگی ما از یک فرمول مشترک استفاده میکنند. آنها در ابتدا یک مولکول مهاجم تولید میکنند که ما به آنها " رادیکالهای آزاد" میگوئیم.

رادیکالهای آزاد مولکولهای فعالی هستند که در مواجه با هسته سلول و فرمول ژنتیکی (مراجعه شود به مبحث سرطان به زبان ساده) حالت تهاجمی گرفته و به نقشه ژنتیکی ما لطمه وارد میکنند.

 

بدین ترتیب سلول دچار گمراهی میشود و شروع میکند به رشد غیر قابل کنترل.

حال ببینیم چه عوامل سرطانزایی در محیط اطراف ما وجود دارد؟

سموم شیمیایی:

امروزه تقریباً همه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سموم کشاورزی که در فرآیند کاشت و داشت محصولات استفاده میشود دارای اثرات سرطانزایی هستند. سموم توسط ریشه ، ساقه و میوه جذب میشود. غالباً تحقیقات در این زمینه یا مسکوت میماند یا به دلیل تامین نیازهای تغذیه ای نادیده گرفته میشود.

یک لحظه دقت کنید... چرا یه میوه سم زده کرمو نیست؟ متاسفانه کرم از ما بهتر میفهمد که چه میوه ای برایش ضرر دارد.

در همه جای دنیا میوه های طبیعی و بدون سم علی رغم ، ظاهر نه چندان دلچسب ، گرانتر هستند. به راستی چند نفر از ما بوی خیار و گوجه و سیب را به خاطر دارد؟

همون سیب هایی که باید موقع خوردن مراقب بودیم که کرم را با آن نجویم!!

غذاهای نمک سوده و دودی:

ماهی شور ، خیار شور ، برنج دودی ، ماهی دودی اینها هم دسته دومی غذاهایی هستند که سلامت مار ا تهدید میکنند. یه چیز جالب برایتان بگویم. همین ذغالی که در پیک نیک برای کباب کردن استفاده میکنم هم یکی از این مواد است. قطران! وقتی ذغال مشتعل میشود از خودش یک ماده سرطانزا بنام قطران آزاد میکند که سرطانزاست. بنابراین بهتر است برای پیک نیک از روش دیگری واسه کباب کردن استفاده کنید...من نمیدونم چی؟ اما خودتون بگردین یه روش دیگه پیدا کنید.

سوسیس و کالباس:

آخ آخ آخ...امان از این دو محصول... نه پروتیئن بدن رو تامین میکنند نه ویتامین...در عوض هر چی بخواین ماده سرطانزا دارن... ترکیبات نیتراتی که جهت ماندگاری به این دو محصول میزنند ارتباط مستقیم با سرطان روده و معده دارن. من خودم توی خونه کمی گوشت گوساله و گوسفند و سویا را با هم مخلوط میکنم و کمی ادویه بهشم میزنم شکل همبرگر درست میکنم میذاریم توی فریزر...واسه مواقعی که هوس ساندویچ میکنیم. هم میدونم چی ریختم توش هم به بهترین شکلی با روغن سرخش میکنیم و میخوریم... حداقل میدونیم چی میخوریم...یعنی به نظر شما کارخانه های تولید سوسیس و کالباس عاشق چشم و ابروی ما هستن که گوشت خالص رو تبدیل به این محصولات کنن و به قیمتی پائین تر از گوشت بهمون بفروشن؟!

حشره کشها:

آفا جون...یه وقت بذار...همه منافذ پنجره رو توری بزن...خودتو یه سال از دست وز وز پشه راحت کن... حشره کشها درسته که پشه رو نابود میکنن اما روی بدن انسان هم بی تاثیر نیستن... اونهایی که آلرژی دارن میدونن من چی میگم...همین که یه بار بوی این مواد به مشامشون میرسه چند ساعتی از سر درد و آبریزش و تنگی نفس در امان نیستن. شما هم که آلرژی نداری زیاد خوشحال نباش...روی شما هم تاثیر میذاره.

نور آفتاب:

کشور ما کشور آفتابخیزیه...حالا ...نمیدونم کی از کجا این سوء تفاهم رو واسه ما به وجود آورده که ما اینجا نیاز به حمام آفتاب داریم تا ویتامین D توی بدنمون ساخته بشه!!!

عزیز دلم... توی ایران شما نیازی به این حرفا نداری...مگر اینکه توی سیاه چال زندگی کنی... نور آفتاب مستقیم در این کشور موجب سرطان پوست میشه...بر عکسش رو عمل کن... کرم ضد آفتاب بزن...کلاه لبه دار بذار... و لباس آستین دار بپوش.

ویروسها:

برخی میروسها میتونن واسه شما سرطانزا باشن... حالا اگه همسایتون سرماخوردگی ویروسی گرفت نترس...منظورم این نوع ویروس نیست....

ویروس هایی گروه هپاتیت B  و C  از این گروهند بنابراین مراقب رفتارهای جنسی و آلودگیهای خونی باشین...بی تعارف با هر بار تماس جنسی شما 02/0 % احتمال گرفتن این نوع ویروسها رو دارین....مگر اینکه واکسینه شده باشین ...اینم براتون بگم که ویروس هپاتیت C  واکسن نداره.

یه ویروس دیگه هم هست... توی خانمها...موجب سرطان دهانه رحم میشه...اجالتاً لباسهای زیر رو بعد از شستن اتو کنید تا بعد در مبحث چک آپ مفصل در موردش میگم.

آلودگی هوا:

ضمن هم دردی با همه هموطنان تهرانی که خودم هم جزوشون هستم...ارمغان داشتن همه امکانات و پایتخت نشین بودن ...طول عمر کوتاهه...سرطان ریه...این یکی رو زیاد شرح نمیدم... خودتون بهتر از من میدونین...

آب آلوده:

همشهریان تهرانی یه سرچ در مورد آب های آلوده زیر زمینی در تهران بکنند... من هیچی نمیگم. خودتون ملاحضه بفرمائید.

استرس ، اضطراب و مشکلات روحی :

کی این روزا میتونه ادعا کنه که نداره؟ هر روز مواجه هستیم...هر روز سیستم ایمنی مارو تحت اشعاع قرار میده...و بدنمونو ضعیف میکنه

........................................

عوامل سرطانزا بیش از اینهاست من در همینجا بسنده میکنم... قصد ندارم ته دلتونو خالی کنم.... اما هرچقدر بیشتر تلاش کنید تا عومل سرطانزا رو از ندگی خودتون و بچه هاتون دور کنین بهتر.

اما برخی ها رو که نمیشه به این راحتی کنار گذاشت... پس چیکار کنیم؟

یه مثالی بزنم... همه ما میدونیم که هر چقدر هم که بخوایم روی وسایل زندگیمون گرد و خاک نشینه ...باز هم نمیشه... به قول خانمها اصلا معلوم نیست از کجا میداد ؟!

خوب ما چیکار میکنم؟

ما هر چند روز یکبار با جارو برفی و دستمال مرطوب میافتیم به جون خونه... همه جا رو تمیز میکنیم....

خب انگار باید برای بدنمون هم همین کارو بکنیم...یه جارو برقی 10000 وات ....

 

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

آنتی اکسیدانها..............

ایران انکو


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

مطالب عمومی و تخصصی درباره سرطان

 RSS 
 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


iranonco

عمو فرید
این وبلاگ حاوی مطالب عمومی و تخصصی مرتبط با مراقبت از بیماران سرطانی است. ا
 

حضور و غیاب

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

پیشگیری از سرطان[6] . خاطرات[4] . داروهای شیمی درمانی[4] . تهوع و استفراغ[3] . ویژه پرستاران[3] . عوارض شیمی درمانی[2] . سرطان[2] . شیمی درمانی[2] . مدیریت مشکلات خونی[2] . مدیریت مشکلات خونی در سرطان[2] . پاسخ به نامه ها[2] . افت گلبول سفید در بیماران سرطانی و عفونت[2] . افت گلبولهای سفید در بیماران سرطانی . اقدامات پرستاری در نشت دارویی . اقدامات درمانی در نشت . انواع سرطان . ایمنی درمانی . تاکسانها . تاکسوتر . تاکسول . تب . ترکیبات پلی فنلی . تشخیص زود هنگام سرطان سینه . CA-125 . آسیبهای روحی بیمار سرطانی . آشنایی ب داروهای شیمی درمانی . آلوپسی . آلودگی هوا و سرطان . آماده سازی دارو های شیمی درمانی . آمار سرطان در ایران (سال 1391) . آنتی اکسیدانها . آنفلوآنزا و سرطان . اثرت جانبی شیمی درمانی . اربیتاکس . ارزیابی سینه ها از نظر سرطان . افت گلبول سفید . افت گلبول سفید در بیماران سرطانی . پرسش و پاسخ . پیشگیری از بیماری . توصیه های روانشناسی . خاطرات سرطان . خشکی و زخم دهان در بیماران سرطانی . داروهای خواکی شیمی درمانی . درمان ارگانیک . درمان جدید سرطان سینه . درمان سرطان پروستات . درمان سرطان سینه . راهنمای افت گلبول سفید در بیماران سرطانی . رقیق سازی . ریزش مو و شیمی درمانی . نشت دارویی . نعناع . نوتروپنی . طب سنتی ایران . عفونت . علایم و نشانه های سرطان سینه . سرطان پروستات . سرطان پستان . سرطان تخمدان . سرطان تخمدان تست تشخیص OVA1 . سرطان سینه . سرطان کودکان درمان سرطان . سرطان و کنترل ذهن . سرطان و مصرف مایعات . سلامت . مایعات و سرطان .
 

اشتراک